Galleriets olika utrymmen

9 augusti 2012

Penna med block

Jag köpte mig en fin penna på färgaffären. Liten, bra att ha i handväskan. Blocket jag har i handväskan börjar bli fullt så det var dags att göra ett nytt och varför inte göra ett som matchar pennan tänkte jag. Det såg ju inte så svårt ut att göra sådana blommor.

I bought myself a new pen och liked the pattern. I also needed a new notebook so why not make a matching one.

Det var inte så lätt som det såg ut. 'Clean and simple' är inte enkelt! Det är svårt att hålla en vit bakgrund vit. Jag ville måla svarta konturer runt de utklippta rundlarna. Det blev inte bra alls, så på försök nr två här ovan så nöjde jag mig med att bara sota kanterna.

But it wasn't as easy as I thought. 'Clean and simple' is not easy! It was hard to keep the white white. I wanted to paint black contours around the flowers but that didn't turn out well at all. So for version no two above I only distressed the edges.


Grönfärgerna stämmer bättre överens i verkligheten än här på bilden. Men det syns väl i alla fall att de hör ihop?

The greens match better IRL. Well at least it shows that it's a matching set?

2 kommentarer: